Rólam
Fuvolistaként végeztem a győri Varga Tibor Zeneművészeti Karon 2014-ben. Az Alexander-technikával 2013-ban, egy nyári fuvolakurzuson találkoztam először. Évekkel később, 2016-ban kezdtem magánórákat venni Bíró Gergely Alexander-technika tanártól, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar ütőhangszeres művészétől. Problémám intenzív hátfájás volt, mely a hangszeres gyakorlás harmadik percétől kitartott egészen a legvégéig (órákig), és az egyéb tevékenységek során is. Gyakorlásom minőségét a hátfájdalmon kívül az is rontotta, hogy a testem más pontjain lévő feszültségeket sem tudtam elengedni, illetve izomzatomat koordinálni. Ennek következtében hangszeremen nem tudtam maradéktalanul megvalósítani zenei elképzeléseimet. Ha érzékeltem is a feszültségből eredő problémát, nem volt eszközöm, hogy tegyek ellene, mely a tehetetlenség érzését váltotta ki belőlem.
A módszer elsajátítása közben hamar éreztem, hogy fájdalmam csökken, önmagam érzékelése finomodik, önismeretem javul és hangszeremmel egyre jobban tudok bánni. Másfél évnyi magánórák után beiratkoztam a Budapesti Alexander-technika Tanárképző Iskolába, ahol 2017 szeptemberében elkezdtem a képzést. Tanáraim Gusztos Éva, Hegedűs Zoltán, Heincz Orsolya, Kepes Júlia és Pető Judit voltak. Diplomámat 2019-ben szereztem meg. Szakdolgozatomat az Alexander-technika zenészekre gyakorolt jótékony hatásairól írtam (az alábbi link alatt letölthető).
A tanítás régóta képezi az életem részét: a budaörsi Leopold Mozart Zeneiskola fuvolatanára vagyok, emellett előadóművészi tevékenységeket is folytatok a Flautett Fuvolakvartett alapító tagjaként. A zenész hivatásom mellett hivatásként tekintek arra is, hogy a hozzám fordulóknak megmutassam az Alexander-módszer testre és lélekre gyakorolt pozitív hatásait - az összetettebb tevékenységeken kívül akár olyan egyszerűeknél is, mint az ülés vagy a sétálás.
Jelenleg a Budapesti Alexander-technika Tanárok Egyesületének tagjaként oktatom az Alexander-módszert.
